Nieuwe outfit voor hoofdsponsor Amsterdam International Fashion Week

Press release -

De ABN AMRO Openingssoiree op woensdag 14 juli is de start van het officiële catwalkprogramma van de 13e editie van de Amsterdam International Fashion Week. Waar voorheen de roodgrijze vlaggen wapperden van Fortis Bank Nederland, hebben deze nu plaatsgemaakt voor de groengele outfit van ABN AMRO.

Zoals je van een Openingssoirée mag verwachten, worden er meer nieuwe outfits geshowd. Zo presenteert het ontwerpersduo Spijkers en Spijkers van de tweelingzussen Truus en Riet Spijkers de nieuwe lijn onder de naam SIS. Met SIS ligt de focus in eerste instantie op de Nederlandse markt en daarom hebben de ontwerpsters er bewust voor gekozen SIS in Amsterdam te lanceren. Heel bijzonder, want het label Spijkers en Spijkers is tot nog toe alleen te zien op de buitenlandse catwalks. Later op de avond is de catwalk voor Iris van Herpen. Iris studeerde af aan de ArtEz Academie voor Schone Kunsten in Arnhem en liep stage bij Alexander McQueen en Claudy Jongstra. De kleding van Iris staat garant voor avant-garde couture met een futuristische ondertoon.

In de modewereld excelleren creatieve, talentvolle en vaak jonge ondernemers. Veel van hen die net een eigen bedrijf/label zijn begonnen hebben behoefte aan ondersteuning en begeleiding bij het betreden van de markt als ondernemer. Vanuit die behoefte hebben ABN AMRO, de Amsterdam International Fashion Week, Allen & Overy, de Amsterdamse Innovatie Monitor, Ernst & Young, de Kamer van Koophandel Amsterdam, Modint en Syntens een programma ontwikkeld voor jonge, veelbelovende ontwerpers: de Fashion Fasterclass. Vanwege het enorme succes van vorig jaar start dit jaar een nieuwe, selecte groep ontwerpers.

De Kick Off van de Fashion Fasterclass, Lichting 2010 vindt plaats op vrijdag 16 juli, tijdens de Business Day van de Amsterdam International Fashion Week. Diezelfde dag organiseren de Young Bankers van ABN AMRO een bijeenkomst over Mode en Duurzaamheid, waar het podium wordt gegeven aan Elfrieke van Galen, SalixX voor CSR-implementatie en inspiratie en James Veenhoff, Fronteer Strategy en oprichter van de Amsterdam International Fashion Week.

Jan van Rutte, Vice Voorzitter Raad van Bestuur ABN AMRO: “Ontwerpen en bankieren hebben met elkaar gemeen dat beide gestoeld zijn op vakmanschap. Op basis van ons bancaire vakmanschap kunnen we relevante verbindingen maken tussen de ambities van onze klanten, hun persoonlijke situatie en onze producten en diensten. ABN AMRO is nauw betrokken bij de ontwikkelingen in de modebranche en als geen andere bank in staat deze business te begrijpen.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Group Press Office
pressrelations@nl.abnamro.com
+ 31 (0)20 6288900

Read more about

Join the discussion

ABN AMRO would like to know your opinion, so below this article you can react to this article via Disqus. By doing so, you agree to the conditions for reacting to articles on our website.

Filter on