Half miljoen Nederlanders maakt gebruik van FiNBOX

In februari van dit jaar werd FiNBOX geïntroduceerd. Sinds dat moment maakt ongeveer een half miljoen Nederlanders gebruik van deze digitale brievenbus binnen Internet Bankieren. ABN AMRO is tevreden met het resultaat tot dusver. Klanten die zich hebben aangesloten bij deze manier van betalen vinden het handig en makkelijk om rekeningen en andere digitale post op één plek te ontvangen, te betalen, te bewaren en inzichtelijk te hebben.

De bank verwacht dat het aantal via internet verstuurde rekeningen zal toenemen. Behalve rekeningen kunnen klanten bijvoorbeeld ook salarisstroken, pensioenoverzichten en verzekeringspolissen ontvangen via FiNBOX. Deze documenten blijven zeven jaar lang via Internet Bankieren toegankelijk.

Aanmelden voor het ontvangen van post via FiNBOX kan eenvoudig via Internet Bankieren. Klanten kunnen aangeven van welke bedrijven ze digitaal financiële post willen ontvangen. Na aanmelding is op de startpagina van ABN AMRO Internet Bankieren direct te zien over er nieuwe financiële post is.