Mobiel Bankieren app ABN AMRO nu ook voor Windows Phone

De Mobiel Bankieren app van ABN AMRO is nu ook beschikbaar voor de Windows Phone via Marketplace. De app biedt saldo-informatie en de mogelijkheid tot overboeken. Hij was al beschikbaar voor iPad, iPhone, Androidtoestellen en BlackBerry. ABN AMRO speelt met de Mobiel Bankieren app in op de explosieve groei van de populariteit van mobiele apps. En met succes: bijna 55% procent van de dagelijkse inlogs voor self service klantverzoeken – zoals het opvragen van saldo en het doen van overboekingen – gaat bij ABN AMRO via mobiele apps.

"We verwachten dat dit percentage nog verder zal stijgen nu de Mobiel Bankieren app beschikbaar is voor de Windows Phone’, zegt Jessica Niewierra, directeur Internet en Mobiel van ABN AMRO. ‘De klant van nu wil steeds meer zelf doen, waar en wanneer hij wil. Dat zien we terug in de frequentie waarmee onze klanten de mobiel bankieren app gebruiken."

ABN AMRO merkt dat hierdoor mobiel steeds meer een primair kanaal wordt. Jessica Niewierra: "De apps worden momenteel zo’n 20 miljoen keer per maand gebruikt en hebben nog steeds een zeer hoge waardering in de Appstore. De afgelopen dagen konden klanten van ABN AMRO de app voor de Windows Phone al via een unieke link downloaden voordat deze in de Marketplace zichtbaar was. Dat heeft tot nu toe geresulteerd in meer dan 80 beoordelingen met een gemiddelde van 5 sterren."

Filteren op