Duurzaamheid in 2011

Duurzaamheid staat bij ABN AMRO hoog op de agenda. Ondanks alle gebeurtenissen de afgelopen jaren is het niet van de agenda geweest en wordt er met veel energie gewerkt om het in de opbouw van de bank te integreren in de reguliere bedrijfsprocessen.

We zijn er nog niet, maar er wordt goede voortgang geboekt. Dit was ook in 2011 het geval.  Specifieke informatie over de aanpak, ambitie en voorbeelden lees je op deze website.

Driejarig bestaan Eerlijke Bankwijzer (EBW)
De Eerlijke Bankwijzer heeft in het kader van haar driejarig bestaan een persbericht uitgegeven waarin wordt gesteld dat in 2011 bij ABN AMRO niet zoveel is gebeurd op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In een jaar waarin de afdeling Duurzaamheid weer geheel op poten is gezet, meer dan 10.000 collega’s hebben deelgenomen aan vrijwilligerswerk via de ABN AMRO Foundation en het beleidskader richting de toekomst werd gepresenteerd, is dit een opmerkelijke constatering.

EBW grijpt terug op onderzoeken die in 2011 door EBW zijn uitgevoerd. Een reactie van ABN AMRO waarin deze onderzoeken (mensenrechten en transparantie) in perspectief worden gezet, lees je in eerdere berichten op deze website.

Goede stappen gezet
Hoofd Duurzaamheid Richard Kooloos: “Ook al zijn we nog niet waar we willen zijn, we kunnen zeker concluderen dat we in 2011 goede stappen hebben gezet. We hechten in onze duurzaamheidontwikkeling veel waarde aan een constructieve dialoog met stakeholders als EBW, maar richten ons niet primair op het afvinken van wensen en eisen van deze stakeholders. We ontwikkelen in een goed tempo eigen beleid dat past bij de bank die we bouwen.”

Filteren op