Duurzaamheidsverslag 2011 'betere bank, betere wereld'

Op vrijdag 27 april publiceert ABN AMRO het duurzaamheidsverslag 2011. Het beschrijft feitelijk en met voorbeelden wat de bank afgelopen jaar op het gebied van duurzaamheid heeft bereikt en wat de agenda voor de komende jaren is.

Caroline Princen, in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor duurzaamheid: “2011 was een belangrijk jaar. We hebben de afdeling Duurzame Ontwikkeling opnieuw opgebouwd, we hebben beleid ontwikkeld en bestaande activiteiten kunnen clusteren en richting kunnen geven. En ABN AMRO Foundation heeft echt zijn plek gevonden in de nieuwe bank. Bijna 10.000 collega’s deden in 2011 vrijwilligerswerk via de foundation.”

Het duurzaamheidsverslag draagt de titel ‘betere bank, voor een betere wereld’. Op hoofdlijnen betekent dit voor ABN AMRO:

• Het centraal stellen van klantbelang;
  • Oren open houden naar de samenleving;
  • Nemen van ketenverantwoordelijkheid van leverancier tot klant.

Caroline Princen:“We zijn ervan overtuigd dat een betere wereld bij jezelf begint, namelijk door een continu streven een betere bank te zijn voor je klanten. Dat is je bestaansrecht, je eigen ‘duurzaamheid’. Daarvandaan kun je verschil maken door verantwoordelijkheid te nemen in de keten en naar de maatschappij in brede zin: een betere wereld. In 2012 maken we dit concreet door onder andere:

• Te blijven werken aan een transparant productaanbod;
  • Proactief het gesprek aan te gaan met klanten, medewerkers, leveranciers en maatschappelijke organisaties over duurzaamheid;
  • Het verbeteren van ons duurzaamheidsrisicobeleid;
  • Verder door te gaan met het vrijwilligerswerk via de ABN AMRO Foundation.”

Het Duurzaamheidsverslag 2011 is te vinden op de website van ABN AMRO (www.abnamro.com/nl/duurzame-ontwikkeling/rapportages/index). Voor vragen of reacties op het duurzaamheidsverslag kunt u mailen naar duurzaamheid@nl.abnamro.com.

Filteren op