ABN AMRO introduceert FiNBOX

Klanten van ABN AMRO hebben de mogelijkheid om digitaal rekeningen en andere financiële post te ontvangen, te betalen en te bewaren via FiNBOX, de financiële inbox binnen Internet Bankieren.

Gijs Schreuder, directeur Betalen Particulieren van ABN AMRO, licht toe: “Momenteel wordt 75 procent van alle acceptgiro’s al via Internet Bankieren betaald. Door de tussenstap van het versturen van fysieke acceptgiro’s weg te nemen, kunnen bedrijven besparen op verzendkosten en wordt het betalen van rekeningen voor klanten eenvoudiger. Via FiNBOX worden alle gegevens voor een overboeking automatisch ingevoerd, wat de betaling vergemakkelijkt. Bovendien sluit je onjuiste betalingen door typefouten uit.”

ABN AMRO verwacht dat het aantal via internet verstuurde rekeningen flink zal toenemen met de introductie van FiNBOX. Behalve rekeningen kunnen klanten bijvoorbeeld ook salarisstroken, pensioenoverzichten en verzekeringspolissen ontvangen via FiNBOX. Deze documenten blijven zeven jaar lang via Internet Bankieren toegankelijk.

Aanmelden voor het ontvangen van post via FiNBOX kan eenvoudig via Internet Bankieren. Klanten kunnen aangeven van welke bedrijven ze digitaal financiële post willen ontvangen. Na aanmelding is op de startpagina van ABN AMRO Internet Bankieren direct te zien of er nieuwe financiële post is.

Filteren op