Nieuw leaseproduct voor startende ondernemers

Vanaf deze week kunnen startende ondernemers bij ABN AMRO terecht voor een nieuw leaseproduct dat ze in staat stelt om bedrijfsmiddelen volledig te financieren zonder inbreng van eigen vermogen.

Het leaseproduct is gericht op investeringen van EUR 5.000,- tot EUR 50.000,- in bedrijfsmiddelen zoals personenauto’s, bedrijfswagens, vorkheftrucks, landbouwmachines, metaalbewerkingmachines en ICT hardware. Klanten die een aanvraag indienen krijgen voortaan direct uitsluitsel.

Joop Wijn, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor Commercial & Merchant Banking bij ABN AMRO, legt het belang van het nieuwe leaseproduct van de bank uit: “Ons leaseproduct helpt startende ondernemers in het MKB. Wij zien het MKB als de motor van onze economie. ABN AMRO wil er dan ook alles aan doen om die motor draaiende te houden.”

Starters in het MKB investeren volgens ABN AMRO voornamelijk in bedrijfsmiddelen. Leasen is voor hen ideaal, omdat ze zo een financiering krijgen zonder eigen vermogen in te brengen. Daarnaast heeft een financiering via leasing geen invloed op hun leencapaciteit, omdat operationele leases niet op de balans van de onderneming vermeld hoeven te worden.

Lees hier meer over de leasemogelijkheden bij ABN AMRO.

Filteren op