ABN AMRO uitgeroepen tot Top Employer 2012

ABN AMRO mag zich rekenen tot de beste werkgevers van 2012. Het CRF Instituut, in dertien landen en op vier continenten opererend, heeft dat vastgesteld. In het rapport scoort ABN AMRO op alle criteria hoog, van primaire arbeidsvoorwaarden tot de carrièremogelijkheden.

Opvallende resultaten
De beoordeling door het CRF Instituut van gemiddeld 4,5 op de 5 standaardcriteria, wordt aangevuld met voor een organisatie opvallende resultaten. Zo wordt ABN AMRO in het CRF-rapport geroemd om een goede regeling voor ouderschapsverlof, maar ook voor het aanbieden van een dertiende maand, OV-jaarkaart en bedrijfsfitness. De Benefitshop, die medewerkers zelf de regie geeft over secundaire arbeidsvoorwaarden, staat bovenaan de lijst van opvallende arbeidsvoorwaarden die het CRF Instituut noemt.

Topwerkgever word je alleen met topwerknemers
Suzanne van Kordelaar, Manager Recruitment bij ABN AMRO: “Wij zijn gericht op het succesvol maken van onze klanten. Particuliere en zakelijke klanten, in Nederland en daarbuiten. Om dat goed te kunnen doen, hebben we professionals nodig. En niet zomaar professionals: we zoeken in ieder vakgebied de beste mensen.”

En dat beste van het beste, dat is volgens Kordelaar: “Mensen die ambitieus, ondernemend en professioneel zijn. Mensen die echt wat willen toevoegen aan onze organisatie. Daarvan moeten we het namelijk hebben; als bank maken we niet het verschil met onze producten, maar met onze dienstverlening. We zoeken daarom naar medewerkers die het verschil willen maken voor hun klant, naar voor-elkaar-krijgers. Dát zijn mensen die gaan voor de ja.”

CRF Instituut
Het CRF Instituut is ruim twintig jaar geleden ontstaan als een initiatief van academici, journalisten, brancheverenigingen, onderzoekers en internationale uitgevers, vanuit de behoefte een onafhankelijke beoordeling en erkenning van HR-beleid aan te kunnen bieden. De beoordeling beslaat vijf standaardcriteria: Primaire arbeidsvoorwaarden, Secundaire arbeidsvoorwaarden, Training & Ontwikkeling, Carrièremogelijkheden en Organisatiecultuur.

Filteren op