Update Euriborhypotheek

Op 1 juni heeft ABN AMRO de opslag in de Euriborhypotheek verhoogd met 1%. Aanleiding daarvoor was dat geld lenen, ook voor de bank, duurder is geworden.

ABN AMRO maakt vandaag bekend bij sommige klanten de verhoging van de opslag terug te draaien. Het gaat om ruim 700 van de 6600 klanten met een Euriborhypotheek en waar in de offerte ‘vaste opslag’ staat en in de documentatie dat de bank de opslag mag aanpassen. De bank blijft van mening dat de verhoging van de opslag is toegestaan, maar heeft ook gemerkt dat de uitdrukking ‘vaste opslag’ bij sommige klanten tot verwarring heeft geleid.

Ook zijn er uitzonderingssituaties waar er met klanten individuele afspraken zijn gemaakt waardoor er geen bevoegdheid om de opslag te wijzigen is. Ook die zijn of worden teruggedraaid. Voor de overige klanten blijft de verhoging van kracht.

Klanten met een Euriborhypotheek betalen bij ABN AMRO op dit moment, inclusief verhoogde opslag, gemiddeld 2,3% rente.

Filteren op