Zwerfboekactie gestart

De Kinderboekenweek is weer begonnen. Niet alleen is ABN AMRO hoofdsponsor, ook zamelt ze dan zogeheten zwerfboeken in. Deze kinderboeken worden vervolgens uitgedeeld aan verschillende lokale maatschappelijke instellingen zoals de Voedselbank, asielzoekerscentra, ziekenhuizen en scholen.

Als officieel startschot van de Kinderboekenweek heeft Gerrit Zalm, bestuursvoorzitter van ABN AMRO, samen met een grote groep basisschoolkinderen de eerste 500 boeken overhandigd aan de oprichters van Voedselbank Nederland. Met de actie wil ABN AMRO bereiken dat  zoveel mogelijk kinderen, die normaal gesproken niet of minder vaak in aanraking komen met een boek, via de Zwerfboekactie de mogelijkheid krijgen om een boek te lezen.

Afgelopen jaar was de actie een groot succes en werden er meer dan 20.000 boeken ingezameld en verspreid. Iedereen mag tijdens de Kinderboekenweek – van 3 tot 14 oktober – kinderboeken achterlaten bij alle bankkantoren van ABN AMRO. De boeken worden voorzien van een speciale sticker, zodat men duidelijk kan zien dat het om een zwerfboek gaat.

De Kinderzwerfboekactie geeft kinderen voor wie lezen niet vanzelfsprekend is de kans om een leuk boek mee naar huis te nemen. Kinderen die thuis geen of weinig boeken hebben, krijgen nu de mogelijkheid om een kinderboek te lezen.

ABN AMRO zet zich op verschillende manieren in voor de maatschappij en de ontwikkeling van jongeren. Educatie is volgens de bank belangrijk om iets te bereiken in het leven. Leesvaardigheden ontwikkelen speelt hierbij een belangrijke rol. Het helpt kinderen bij hun persoonlijke ontwikkeling en is ook de sleutel tot de allermooiste schatkist: je verliezen in verhalen.

Filteren op