ABN AMRO ondertekent Charter Talent naar de Top

Persbericht -

ABN AMRO heeft vandaag het Charter Talent naar de Top ondertekend. Hiermee onderstreept ABN AMRO het belang van diversiteit en geeft zij aan werk te willen blijven maken van doorstroming van vrouwen naar topfuncties. Namens de bank tekenden Gerrit Zalm en Caroline Princen; Sybilla Dekker deed dat namens Talent naar de Top.

Caroline Princen, verantwoordelijk voor Integratie, Communicatie en Compliance bij ABN AMRO: 'Diversiteit leidt tot kwaliteit en tot betere prestaties. Op dit moment is 15% van de top van de nieuwe bank vrouw. Dat is een verbetering ten opzichte van nu, maar nog niet voldoende. Door het Charter te ondertekenen, laten we zien serieus werk te maken van diversiteit'.

Hoewel de Charter Talent naar de Top zich specifiek richt op vrouwelijk talent naar de top, is het beleid van ABN AMRO gericht op de doorstroming van talent naar de top, ongeacht sekse, afkomst of leeftijd. Met ondertekening van het Charter behoort ABN AMRO tot een groep organisaties die over haar diversiteitsbeleid rapporteert aan een monitoringscommissie.
Sybilla Dekker, voorzitter Talent naar de Top: "Dat juist ABN AMRO, als groot en invloedrijk merk in de financiële wereld, de honderdste ondertekenaar is van het Charter Talent naar de Top is goed nieuws. Dat betekent voor het bedrijf zelf, maar ook voor de gehele bankensector dat diversiteit niet alleen op de agenda staat, maar ook daadwerkelijk op de topniveaus wordt ingevuld. En daar ben ik heel verheugd over. Meer diversiteit lukt immers alleen wanneer werkgevers zelf de motivatie hebben om hun beleid aan te passen."

De ondertekening van het Charter vond plaats in aanwezigheid van honderd talenten van ABN AMRO en Fortis Bank Nederland en hun collega's. Aan de talenten was gevraagd een, bij voorkeur mannelijke, collega mee te nemen die op dit moment een functie bekleedt die de talenten ambiëren.

ABN AMRO Persvoorlichting: 020 – 6288900

Filteren op