20120423 ABN AMRO ontwikkelt Mobiel Bankieren app voor Windows Phone

Logo ABN AMRO

Deze zomer verwacht ABN AMRO een nieuwe Mobiel Bankieren app voor Windows Phone aan de klant te kunnen presenteren. ABN AMRO komt hiermee tegemoet aan de sterk toenemende vraag van Windows Phone gebruikers naar een app voor Mobiel Bankieren. In 2011 presenteerde ABN AMRO al apps voor iPhone, iPad, Android en BlackBerry. De Mobiel Bankieren app en de eerder gelanceerde Saldo app worden zeer intensief gebruikt. Zo logt een gemiddelde gebruiker per maand bijvoorbeeld elf keer zo vaak in als bij Internet Bankieren.

Het afgelopen jaar heeft ABN AMRO, op basis van feedback en ideeën van klanten, diverse verbeteringen doorgevoerd en updates verricht van de Mobiel Bankieren apps voor iPhone, iPad, Android en BlackBerry. Er is bijvoorbeeld een acceptgiro scanner toegevoegd, het agenderen van betalingen is mogelijk gemaakt, het bewerken en uitbreiden van het adresboek is toegevoegd, de zoekfunctie is uitgebreid en er is een Engelse versie gelanceerd.

‘Wij vinden het essentieel om goed te luisteren naar wensen en suggesties van onze klanten’, zegt Jessica Niewierra, directeur Internet en Mobiel van ABN AMRO. ‘Onze klanten willen steeds meer tijd- en
plaatsonafhankelijk kunnen bankieren. Mensen hebben graag hun persoonlijke bank op zak. Je ziet echt een verschuiving in de manier waarop klanten hun bankzaken regelen. Onze apps zijn immens populair. Ze zijn in maart van dit jaar 18,5 miljoen keer per maand gebruikt. Ook de waardering van onze klanten is hoog. Steeds vaker kregen we vragen van klanten om ook een app uit te brengen voor Windows Phone. Uiteraard willen wij ook hen het gemak van mobiel bankieren bieden. Nu we deze zomer de app ook voor Windows Phone beschikbaar hebben, hopen we weer een grote groep klanten blij te maken.

” Uniek aan de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO is, naast de zeer uitgebreide functionaliteit, het ‘visueel mobiel bankieren’-element. Klanten kunnen de app met behulp van afbeeldingen en naamgeving omvormen tot hun eigen mobiele persoonlijke bank. Naast dat dit heel persoonlijk is, is het vooral heel gebruiksvriendelijk omdat het visuele aspect er voor zorgt dat klanten nog gemakkelijker en sneller hun bankzaken kunnen regelen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
ABN AMRO Persvoorlichting
pressrelations@nl.abnamro.com