Storing in verwerking van betalingen bij ABN AMRO

Logo ABN AMRO

Sinds maandagochtend 9 juli worden mutaties die zijn gedaan via geld- en betaalautomaten, vertraagd verwerkt in de bij- en afschrijvingen. Hierdoor is de saldo informatie die gegeven wordt op Internet en Mobiel Bankieren niet correct. Door de herstelprocedure is er bij een aantal klanten een transactie foutief afgeschreven of kunnen transacties dubbel afgeschreven zijn.

ABN AMRO vindt het bijzonder vervelend voor de klant dat er door een systeem probleem bij de verwerking van de betalingen onjuiste bedragen zijn afgeschreven en dat klanten niet precies kunnen zien welk saldo zij op hun rekening hebben.

Op dit moment werkt ABN AMRO aan het spoedig herstel van het probleem en onderzoekt de oorzaak. De bank stelt alles in het werk om zo snel mogelijk de teveel afgeschreven bedragen op de rekening van de klant terug te boeken. Klanten ondervinden geen financiële schade, er worden vanzelfsprekend geen kosten gerekend voor bijvoorbeeld tijdelijke roodstand vanwege de foutieve afboeking. Wij informeren over de ontwikkelingen onder meer via Internet en Mobiel Bankieren.

Klanten die problemen ondervinden kunnen contact opnemen met een van onze medewerkers op 0900-0024 en vanuit het buitenland +31 10 2411720.

ABN AMRO Press Relations
pressrelations@nl.abnamro.com