ABN AMRO ondersteunt startende ondernemers met nieuwe vorm van kredietverlening

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO heeft op als eerste bank in Nederland een leaseproduct speciaal voor startende ondernemers gelanceerd. Met dit product kunnen startende ondernemers investeringen in bedrijfsmiddelen volledig financieren zonder inbreng van eigen vermogen. De klant krijgt direct uitsluitsel over de leaseaanvraag en is gericht op investeringen vanaf EUR 5.000,- tot aan EUR 50.000 in bedrijfsmiddelen zoals personenauto’s, bedrijfswagens, vorkheftrucks, landbouwmachines,metaalbewerkingsmachine en ICT hardware.

Joop Wijn, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor Commercial & Merchant Banking bij ABN AMRO: “ABN AMRO is de bank voor ondernemers, ook startende. Tot op heden bestond er nog geen leaseproduct specifiek voor deze doelgroep. Omdat starters hun eerste investeringen vooral in bedrijfsmiddelen doen, is lease bij uitstek een product wat zich hiervoor leent. De ondernemer kan een financiering krijgen zonder eigen vermogen in te brengen en met behoud van toekomstige leencapaciteit. Het MKB is de motor van de economie. Dit product helpt de motor te laten draaien!”

Binnen 2 dagen na de introductie van het nieuwe product is de eerste lease overeenkomst al een feit. Hoveniersbedrijf HVL Tuinaanleg en Onderhoud heeft een bedrijfswagen inclusief BTW gefinancierd. Met deze financiering hoeft het werkkapitaal niet te worden aangesproken en behoudt HVL een gezonde financiële buffer. De eigenaar, Henk van Lith zegt hierover: “Ik ben zeer tevreden over de snelle en professionele manier van werken van ABN AMRO. Ik zou elke beginnende ondernemer kunnen adviseren om bedrijfsmiddelen te leasen bij ABN AMRO.”

ABN AMRO Persvoorlichting
pressrelations@nl.abnamro.com