Verdienmodel van zakelijke dienstverleners moet op de schop

Stapels munten

Dienstverleners hebben moeite zich te onderscheiden in sterk versnipperd landschap. Kostenbesparingen en efficiencyverbetering ten koste van ondersteunend personeel. Nieuwe verdienmodellen in opkomst waarbij niet langer alles draait om winstmaximalisatie.

De winnaars zijn bedrijven die nieuwe bedrijfsmodellen ontwikkelen waarbij winstmaximalisatie niet langer het belangrijkste uitgangspunt is. Han Mesters Han Mesters Sector Banker Zakelijke Dienstverlening

Het verdienmodel van zakelijke dienstverleners moet  worden aangepast om te overleven en op den duur weer te groeien. Bedrijven moeten investeren in innovatie en nieuwe bedrijfsmodellen met als doel om efficiënter te gaan werken en zich meer te kunnen onderscheiden van concurrenten. De winnaars zijn bedrijven die nieuwe bedrijfsmodellen ontwikkelen waarbij winstmaximalisatie niet langer het belangrijkste uitgangspunt is. Dit concludeert ABN AMRO in haar Visie op Zakelijke dienstverlening.