Nederlandse TMT-sector voorbeeld voor Nederlandse economie

Man gebruikt smartphone

Nederland broedplaats voor vernieuwing. Inspirerende bedrijven zetten de toon. Verdienmodellen gebaseerd op cloud computing en mobiele data.

Waar Nederland in 2012 en 2013 krimpt, groeit in 2013 de softwaresector met 2 procent en de telecom en internetsector met 1 procent. Menno van Leeuwen Menno van Leeuwen Hoofd Focus Team Innovation Centre

De Nederlandse Technologie-, Media- en Telecomsector (TMT) is een voorbeeld voor andere Nederlandse sectoren. Waar Nederland in 2012 en 2013 krimpt, groeit in 2013 de softwaresector  met 2 procent en de telecom en internetsector met 1 procent. In de overige TMT-sectoren zien we sterke voorbeelden van bedrijven die door innovatiekracht de malaise ontspringen. Ons land beschikt over één van de grootste internetknooppunten ter wereld, een hoogwaardige infrastructuur en een dynamische creatieve industrie. Hiermee biedt deze sector kansen op - globale - groei. Door de aanwezigheid van innovatieve bedrijven die nieuwe bedrijfsmodellen omarmen, kan zij ook andere sectoren inspireren om nieuwe kansen te benutten. Dit concludeert ABN AMRO in haar jaarlijkse visie op de TMT-sector in 2013, een rapport dat zij vandaag lanceert op het ICT Ondernemerschapcongres in Amsterdam.