Ik sta vaak rood, hoe kan ik inzicht krijgen in mijn financiën?

Logo ABN AMRO

ABN AMRO heeft vanaf februari 2011 voor klanten een digitaal huishoudboekje: Het Financieel Dagboek. Dit is een online dienst waarbij dagelijks alle inkomsten en uitgaven automatisch in een digitaal overzicht worden gezet. Deze dienst is het eerste jaar voor klanten gratis, daarna kost het € 0,70 per maand.

Internet bankieren

Klanten die online bankieren bij ABN AMRO kunnen het Financieel Dagboek gebruiken.  Bij- en afschrijvingen van de online rekening worden ingedeeld in categorieën zoals ook Nibud die gebruikt. Dit gebeurt in de beveiligde omgeving van internet bankieren, en blijft dus privé voor de klant.

Extra functies

Inkomsten en uitgaven worden in het Financieel Dagboek automatisch weergegeven in grafieken en diagrammen. Ook is het mogelijk om een budget in te stellen. Een kleursysteem met groen, oranje en rood helpt hierbij. Een andere mogelijkheid van het Financieel Dagboek is het opnemen van meerdere rekeningen, ook van andere banken. Ook is het mogelijk om uitgaven te vergelijken met andere gebruikers. Dit gebeurt op basis van anonieme gegevens.

Annemarie Rosebeek, Directeur Marketing Retail Banking: "60% van onze klanten houdt een huishoudboekje bij. We denken dat een digitale variant waarin automatisch alle gegevens worden gezet, een handige en prettige aanvulling is op onze dienstverlening en klanten meer inzicht kan geven in hun financiële situatie".

Relevante links