Week van het Duurzaam Beleggen gestart

ABN AMRO neemt deze week met zeven andere banken en verzekeraars deel aan de eerste Nederlandse Week van het Duurzaam Beleggen. De week is een initiatief van de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO).

Doel is om beleggers en beleggingsadviseurs meer inzicht te geven in de mogelijkheden van duurzaam beleggen en zo het aantal duurzame beleggingen te verhogen. ABN AMRO verzorgt onder andere webseminars over duurzaam beleggen. Ook kunnen geïnteresseerden gratis advies inwinnen bij de bank via social media kanalen.

Op dit moment wordt bijna 5% duurzaam belegd volgens het VBDO. Vincent van Assem, Senior Adviseur Duurzame Ontwikkeling bij ABN AMRO, verwacht dat dit percentage de komende jaren zal stijgen: “Duurzaamheid zal enorm aan belang gaan winnen in het bedrijfsleven en wordt dus zo ook een markt met grote potentie voor beleggers. We zien dan ook duidelijk dat de interesse voor onze duurzame beleggingsdienstverlening toeneemt. Voor sommige klanten is het echter nog onbekend terrein. De Week van het Duurzaam Beleggen zien wij dan ook als een mooi moment om het onderwerp nog meer onder de aandacht te brengen.”

ABN AMRO wil haar duurzame beleggingsdienstverlening de komende jaren verder uitbreiden. “We maken het onze klanten graag nog makkelijker om bewust te kiezen voor duurzame aandelen,” vertelt Van Assem. “Een mooi voorbeeld is de Duurzaamheidindicator. Hiermee kun je ondernemingen binnen een bedrijfstak vergelijken op het gebied van duurzaamheid. In 2012 komen we met meer initiatieven, zoals duurzame obligaties en beleggingsproducten.”

Lees meer over de mogelijkheden van duurzaam beleggen bij ABN AMRO.

- Lees meer over de mogelijkheden van duurzaam beleggen bij ABN AMRO.