WereldWeken van start: internationaal zakendoen

De komende twee weken staan bij ABN AMRO in teken van internationaal zakendoen. Deze WereldWeken zijn bedoeld om zowel kleine als grote ondernemers te ondersteunen in hun ambities op het gebied van internationaal ondernemerschap.

Edzard Enschedé, Directeur Internationaal Netwerk, legt uit waarom ABN AMRO de WereldWeken organiseert: “We merken dat klanten behoefte hebben aan inspiratie en informatie. Dat is begrijpelijk, want de internationale economie is dynamischer dan ooit, door zaken als de kredietcrisis en politieke ontwikkelingen. Daar willen ondernemers optimaal op in kunnen spelen.”

Tijdens de WereldWeken organiseert ABN AMRO een aantal bijeenkomsten. Hier worden best practices gepresenteerd en kunnen ondernemers persoonlijk advies inwinnen over grensverleggend ondernemen. Daarnaast geven experts presentaties over hoe ondernemers internationale economische ontwikkelingen om kunnen zetten in kansen voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Enschedé: “De WereldWeken zijn heel breed ingezet. De verschillende presentaties, workshops en sessies gaan in op alle relevante aspecten van het internationale bedrijfsleven: van betalingsverkeer tot regionale politiek. Vooral actuele ontwikkelingen zijn belangrijk. De markten zijn in beweging. We merken dat sommige ondernemers hierdoor een afwachtende houding aannemen. Zij stellen het op prijs om te bespreken wat dit voor hun bedrijfstak betekent.”

Volgens ABN AMRO is het juist in woelige economische tijden van belang dat ondernemers elkaar opzoeken en de dialoog aangaan. “In deze tijden is voorzichtigheid geboden, maar dan wel op een proactieve manier”, vertelt Enschedé. “Door het interactieve karakter van de WereldWeken ontstaat een mooie wisselwerking. Wij helpen ondernemers verder door ze te uit te leggen wat er speelt en waar ze rekening mee moeten houden in hun branche. Tegelijkertijd leren wij hierdoor nog beter in te spelen op de behoeften van ondernemers.”

De WereldWeken zijn bedoeld voor alle typen ondernemingen, van eenmanszaken tot multinationals. Meer weten over de WereldWeken of over internationaal zakendoen? Kijk op www.abnamro.nl/wereldweken of www.abnamro.nl/internationaal.