Meer mogelijk met Mobiel Bankieren update Android en iOS

Logo ABN AMRO

De Mobiel Bankieren app van ABN AMRO waarmee klanten hun saldo checken, bij- en afschrijvingen inzien en geld overboeken, biedt nu voor Android- en iOS-toestellen nog meer mogelijkheden. Android en iOS gebruikers kunnen voortaan hun overboekingen personaliseren en binnen Mobiel Bankieren ook hun beleggingsportefeuille en bijzondere rekeningen inzien.

• Gebruikers van de Mobiel Bankieren app op Android- en iOs -toestellen kunnen vanaf nu een persoonlijke sms of e-mail met bijpassend beeld sturen naar de ontvanger van de betaling*. De klant vinkt bij het invoeren van de betalingsopdracht aan dat hij de overboeking persoonlijk wil maken en na het bevestigen van de betalingsopdracht verschijnt automatisch het scherm waar de e-mail of sms naar de begunstigde gepersonaliseerd kan worden.

• Binnen Mobiel Bankieren zijn bovendien voortaan ook beleggingen te bekijken. De rekeninghouder ziet niet alleen de waarde van de beleggingsportefeuille, maar ook de waarde en de koersinformatie van de verschillende fondsen binnen de beleggingsrekeningen.

• Daarnaast zijn nu ook andere bijzondere rekeningen in te zien in Mobiel Bankieren, zoals uw spaardeposito's en AEX Spaarrekening.

Duidelijk en persoonlijk

Eurogami

Met de optie tot personaliseren wordt overboeken leuk en visueel in plaats van technisch en afstandelijk. Bijvoorbeeld door de begunstigde te feliciteren met een verjaardag of jubileum, te bedanken voor een gezellige avond of voor het lenen van geld. Bovendien wordt de ontvanger er direct op geattendeerd dat er geld is overgeboekt naar zijn/haar rekening. De klant kan eigen foto’s gebruiken voor het bericht, maar ook kiezen voor Eurogami designs van ABN AMRO: foto’s van origami figuurtjes, gevouwen van eurobiljetten, speciaal ontworpen voor ABN AMRO.

Klantbehoefte

In de praktijk ziet ABN AMRO dat klanten vaak de behoefte hebben om een begunstigde te informeren dat er geld is overgeboekt naar zijn rekening. Zoals een opa die zijn kleindochter geld schenkt, maar daar wel iets persoonlijks van wil maken en het liefst wil dat ze het direct ziet wanneer het binnenkomt. Ook zakelijk is er behoefte aan personalisering. Ondernemers willen regelmatig aan bijvoorbeeld leveranciers laten weten dat ze het bedrag van een factuur hebben overgeboekt. Met deze nieuwe functionaliteit kan dat nu op een duidelijke, eenvoudige en persoonlijke manier.

* ABN AMRO rekent geen extra kosten voor deze dienst. De e-mail of sms wordt verstuurd vanaf het eigen e-mailaccount/sms server van de klant en de klant betaalt de kosten die hij normaal ook voor een e-mail of sms zou betalen.

Relevante links