Nieuwe betaalpas voortaan telefonisch activeren

Logo ABN AMRO

Ralph Saul, senior productmanager Debitcards & Mobiel Betalen: "Het werkt eigenlijk heel simpel: de klant ontvangt op aparte dagen een brief met een activatiecode, een brief met zijn pincode, en de betaalpas zelf met begeleidend schrijven. Hij belt gratis naar 0800 0240721 en toetst de activatiecode in. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. En als de klant toch liever een kantoor bezoekt, blijft hij de mogelijkheid behouden om de pas op kantoor te laten activeren."

Vervangende betaalpas

Activatie van een vervangende betaalpas blijft onveranderd. "Het gaat dan om de circa 700.000 betaalpassen die de bank jaarlijks naar klanten toestuurt omdat de oude betaalpas bijvoorbeeld is gestolen, zoek is geraakt, of waarvan de vervaldatum is bereikt", legt Saul uit. "Deze betaalpassen worden automatisch geactiveerd bij de eerste geldopname of betaling."

Relevante links