ABN AMRO informeert klanten over Euribor rentetarief

Percentage

Ongeveer 5.500 ABN AMRO klanten ontvangen komende week een brief over hun Euriborhypotheek. De bank wil klanten proactief informeren over veranderingen rondom het rentetarief. Voortaan worden klanten aan het begin van elk kwartaal geïnformeerd over een eventuele opslag die kan variëren met minimaal 0,10% tot maximaal 0,35%. De verandering van de opslag is voortaan nooit hoger dan 0,35% per kwartaal.

Vorig jaar heeft een groot aantal klanten naar aanleiding van een verhoging in juni vragen gesteld of een klacht ingediend. Zij waren verrast door een grotere opslag in een keer. Als de opslag nu wijzigt, zien klanten dat voor het begin van een nieuw kwartaal in de maandelijkse rentebevestigingsbrief. Op basis van huidige marktontwikkelingen is het overigens niet de verwachting dat de opslag de komende tijd wordt verhoogd.

Relevante links