Mobiele apps ABN AMRO in top vijf van de wereld

Zakenman mobiele telefoon en tablet

In het onderzoeksrapport 'Mobile Apps for Banking 2013' behaalt ABN AMRO de 4e plek. Hiermee behoort ze als enige Nederlandse bank tot 'de top vijf banken met de beste mobiele app strategie'. Het Zwitserse onderzoeksbureau MyPrivateBanking onderzocht wereldwijd de mobiele apps van de 50 grootste banken: "ABN AMRO is duidelijk een trendsetter in de wereld van mobiele applicaties. De mobiele services en de apps die ze aanbiedt, getuigen van een strategische aanpak."

Uit het onderzoek blijkt dat de kwaliteit van mobiele apps toeneemt. Toch slagen de meeste banken er niet in om apps aan te bieden die meer dan basisinformatie geven. De banken die er wel in slagen om uitstekende apps aan te bieden zijn: Capital One, DBS Bank, Société Générale, ABN AMRO en Westpac. "Ze doen niet onder voor de beste app-ontwikkelaars van de wereld", aldus het Zwitserse onderzoeksbureau.

Relevante links