ABN AMRO heeft de meest uitgebreide app voor mobiel bankieren

Mobiele telefoon met ABN AMRO Bankieren app

Uit onafhankelijk onderzoek van Banken.nl blijkt dat ABN AMRO voor het derde jaar op rij de meest uitgebreide app voor mobiel bankieren van Nederland heeft. Binnen een halfjaar voegde de bank 24 nieuwe opties toe, waardoor de app in totaal 57 functionaliteiten heeft. Zo kunnen gebruikers via de app eenvoudig de dichtstbijzijnde pinautomaat vinden, bellen met allerlei afdelingen binnen de bank en foto’s aan contactpersonen toevoegen.

Gebruik app blijft toenemen

Jessica Niewierra, Directeur Internet & Mobiel, ziet een enorme groei in mobiel bankieren bij ABN AMRO. "Inmiddels wordt er 45 miljoen keer per maand op de app ingelogd. Dat is al meer dan drie keer zo vaak als bij Internet Bankieren. Klanten willen nu eenmaal altijd en overal kunnen bankieren. Door onze Mobiel Bankieren app te blijven verbeteren, maken we dat voor ze mogelijk."

Nederland loopt voorop met internetbankieren

Onderzoeken wijzen uit dat Nederland de meest ontwikkelde markt voor mobiel bankieren van Europa is, en dat één op de vier Nederlanders gebruikmaakt van mobiel bankieren op smartphone en/of tablet. In het afgelopen halfjaar voegden banken een recordaantal opties toe aan hun apps. Digitalisering van de dienstverlening is voor hen dan ook een prioriteit.

Over het onderzoek

Bij de ‘Mobiel Bankieren App Vergelijking’ werden de mobiel bankieren apps van Nederlandse banken beoordeeld aan de hand van 76 functionele criteria: van betalingsmogelijkheden tot klantbeoordelingen en van communicatie tot personalisatie. Alle Nederlandse banken met een app voor mobiel bankieren werkten mee aan het onderzoek.

Relevante links