ABN AMRO sponsort Hong Kong Philharmonic Orchestra

Logo ABN AMRO

ABN AMRO sponsort Hong Kong Philharmonic Orchestra.

ABN AMRO Azië heeft vandaag bekendgemaakt dat zij een sponsorcontract voor drie jaar heeft getekend met de Hong Kong Philharmonic Society Ltd. De bank sponsort de chef-dirigent van het Hong Kong Philharmonic Orchestra in de seizoenen 2014/15, 2015/16 en 2016/17. Deze functie wordt op dit moment bekleed door Jaap van Zweden.

Maureen DeRooij, Country Executive in China en CEO van Wholesale Banking Asia: “ABN AMRO heeft een lange en rijke geschiedenis in Azië en wil een bijdrage leveren aan de gemeenschappen waarin zij actief is. We zijn er trots op dat we als kunstsponsor de activiteiten van het Hong Kong Philharmonic Orchestra de komende drie jaar mogen steunen.”

“Denk je aan Nederlandse kunstenaars, dan denk je aan Vincent van Gogh. Denk je aan Nederlandse sport, dan denk je aan PSV Eindhoven. En denk je aan financiële zaken, dan komt ABN AMRO als eerste in je op. Ik ben heel blij om met onze relatie met ABN AMRO en met de steun van de bank voor het ‘Maestro Podium’”, aldus Jaap van Zweden, chef-dirigent van het Hong Kong Philharmonic Orchestra.

Michael MacLeod, Chief Executive van het Hong Kong Philharmonic Orchestra zei: “ABN AMRO heeft zich op het wereldtoneel ontwikkeld tot een financiële dienstverlener van formaat en de Nederlandse dirigent Jaap van Zweden is nu een van de meest gewilde dirigenten in het internationale circuit. We zijn trots op deze ‘double Dutch’ relatie met hem en met ABN AMRO.”

ABN AMRO is een van de oudste buitenlandse banken in Azië en heeft op dit moment ruim 700 medewerkers in Hongkong, Shanghai, Singapore, Sydney en Tokio. Deze kantoren maken deel uit van het internationale netwerk van de bank in 23 landen. Energy, Commodities & Transportation levert wereldwijd standaard en gestructureerde zakelijke bankdiensten in sectoren als commodity finance, scheepvaart, landbouw, olie & gas en offshore-diensten. ABN AMRO is drie jaar op rij door het blad Trade Finance uitgeroepen tot ‘Best Commodity Trade Finance Bank in Asia’. De bank is daarnaast toonaangevend in private banking en clearing-diensten in Azië.
Het team van Corporate Finance & Capital Markets biedt financieel strategisch advies en innovatieve oplossingen op het gebeid van fusies en overnames, kapitaalemissies en corporate broking. De bank is tijdens de Financial Times/ Mergermarket European M&A Awards 2013 uitgeroepen tot ‘Financial Adviser of the Year for Benelux’ en tot ‘Best Investment Bank in the Netherlands’ tijdens de Euromoney Awards for Excellence 2014.

Meer persberichten