ABN AMRO vervangt oude spaarvormen

Drie spaarvarkens

ABN AMRO wil een overzichtelijk, eenvoudig en toegankelijk spaarassortiment aanbieden. Een aantal spaarrekeningen dat niet meer wordt verkocht, wordt daarom vanaf eind november vervangen door de bestaande Direct Sparen rekening. Het gaat om de E-SpaarExtra rekening, de Gewone SpaarPlus rekening en de 65+ Voordeel Spaarrekening. Deze rekeningen worden door weinig klanten gebruikt. Op 2 oktober informeert ABN AMRO hen hierover.

Klanten gaan er niet op achteruit. Het rentetarief van Direct Sparen is gelijk of is iets meer dan de hoogst geldende rente van de spaarrekeningen die worden vervangen. Gelijktijdig worden de voorwaarden van de Direct Sparen rekening gewijzigd. Dat betekent dat deze klanten voortaan elk kwartaal rente ontvangen in plaats van elk jaar. Bovendien geldt één rentetarief over het spaarsaldo tot 1 miljoen EUR.

Tot slot wijzigt de naam van de Internet Spaarrekening en de GroeiGemak Spaarrekening in Direct Sparen. Voor deze klanten wijzigt er inhoudelijk niets.

Voor alle klanten geldt dat zij zelf niets hoeven te doen. Zij behouden hetzelfde rekeningnummer.

ABN AMRO biedt een drietal vrij opneembare spaarvormen. Daarnaast zijn er speciale spaarvormen voor kinderen en (groot)ouders en beleggende klanten. Ook heeft de bank spaardeposito's met een vaste looptijd en een vaste rente.