Beste Start-up Award gaat naar Hutspot

Hutspot

De Amsterdamse winkel Hutspot heeft afgelopen vrijdag de beste Start-up Award gewonnen tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. 41 procent van de aanwezige 250 retailers bracht zijn stem uit op de Amsterdamse concept store, waar nieuwe merken tegen commissie een podium krijgen op de winkelvloer.

Hutspot opende in 2012 de deuren van haar eerste winkel aan de Van Woustraat. In december ging een tweede winkel aan de Rozengracht open en later dit jaar opent Hutspot een café naast haar eerste winkel in de hoofdstad. De winkels van Hutspot bieden vierkante meters aan beginnende ondernemers, ontwerpers, kunstenaars en gevestigde merken. Er wordt dus van alles verkocht. Met het winnen van de Award liet Hutspot foodformule Bilder & De Clercq en online boodschappendienst HelloFresh achter zich.

"We zijn ontzettend trots op deze prijs en het feit dat zo veel collega-ondernemers ons tot winnaar hebben uitgeroepen. Dit betekent dat zij ons concept waarderen en dat is een belangrijke erkenning voor een jong startend bedrijf als Hutspot", aldus Pieter Jongens, medeoprichter van Hutspot.

"Hutspot kwam als overtuigende winnaar uit de strijd als bedrijf dat haar bestaansrecht met een vernieuwend concept in zeer korte tijd heeft bewezen. Juist in deze onzekere tijd vinden we het belangrijk jonge en creatieve bedrijven te ondersteunen die zich onderscheiden door een innovatief concept in de markt te zetten", zegt Chris Meijers, Sector Banker Retail van ABN AMRO.