Eyck Capital wint tijdens Amsterdam Investor Forum 2014

Amsterdam grachtengordel

Het Eyck European Tactical Distressed Opportunities Fund is gisteren tijdens het derde Amsterdam Investor Forum, dat werd georganiseerd door ABN AMRO Clearing, uitgeroepen tot winnaar van 'De AIF Factor'.

Het fonds, dat door Eyck Capital Management wordt beheerd, liet in de finale de vijf andere geselecteerde alternatieve beleggingsfondsen ver achter zich. De zes finalisten presenteerden zich tijdens een elevator pitch van drie minuten voor 200 deelnemers aan het forum, waaronder institutionele beleggers, funds of funds, vermogende particulieren en een panel van seed investors.

De andere voor de finale geselecteerde fondsen waren het door Saemor Capital beheerde Saemor Europe Alpha Fund, Blenheim DDA van Blenheim Fund Management, Aequam Diversified van Aequam Capital Management, Citrine Capital van Citrine Capital Management en Laffitte Index Arbitrage van Laffitte Capital Management.

Khing Oei, Managing Partner van Eyck Capital Management: "Ik vind het op de eerste plaats een grote eer dat ons fonds is geselecteerd als finalist voor 'De AIF Factor'. En dat wij in een sterk veld als winnaar uit de bus zijn gekomen, is natuurlijk een belangrijke erkenning voor Eyck Capital. ABN AMRO Clearing heeft een fantastisch evenement georganiseerd, met sprekers en panels van hoog niveau, en deelnemers uit zowel de Nederlandse als de internationale hedgefondssector."

“Alle voor de finale geselecteerde fondsen hebben boeiende presentaties gegeven, maar de benadering van Eyck Capital Management maakte de meeste indruk op de deelnemers,” zegt Gildas Le Treut, Global Head of Prime Clearing bij ABN AMRO Clearing.

"Deze wedstrijd vereist dat beheerders hun boodschap onder tijdsdruk op gedisciplineerde en bondige wijze overbrengen, maar biedt hen daarnaast een unieke mogelijkheid om zich te presenteren aan een breed beleggerspubliek", aldus Marc de Kloe, Head of Alternatives & Funds bij ABN AMRO Private Banking.

Dit jaar hadden zich ruim 60 alternatieve beleggingsfondsen aangemeld voor deelname aan 'De AIF Factor.' Dit evenement biedt geselecteerde – actieve of nog op te richten – fondsen, ongeacht hun omvang, vestigingsplaats en beleggingsdoelstelling of –stijl, de mogelijkheid om zich te presenteren aan potentiële beleggers.

ABN AMRO Clearing kent een lange traditie ten aanzien van samenwerking met zowel beginnende als gevestigde vehikels voor alternatieve beleggingen en biedt geïntegreerde oplossingen voor uitvoering, clearing, bewaarneming en financiering. De AIF wordt georganiseerd in samenwerking met het Alternatives & Funds team van ABN AMRO Private Banking en ondersteunt Alternatives 4 Children, een door de sector alternatieve beleggingen opgezet Nederlands liefdadigheidsfonds.

ABN AMRO Clearing is onderdeel van ABN AMRO Bank en is een van de belangrijkste aanbieders van prime clearing en financieringen voor beursgenoteerde derivaten en contante effecten, OTC-producten, warrants, grondstoffen en valuta’s. ABN AMRO Clearing heeft ruim 800 medewerkers en bedient vanuit 11 vestigingen wereldwijd klanten op ruim 170 beurzen, MTF’s, dark pools en valuta-liquiditeitscentra. ABN AMRO Clearing behoort in de meeste tijdzones steeds tot de drie grootste clearinginstellingen en heeft een wereldwijd marktaandeel van 10%. ABN AMRO Clearing biedt een geïntegreerde benadering van mondiale transactieverwerking, financiële logistiek en risicobeheer en verwerkt dagelijks ruim 10 miljoen transacties.