Hoe ABN AMRO klantgegevens gebruikt

Vader en baby spelen

In een artikel van de Correspondent wordt gesproken over een aanbieding van ABN AMRO aan klanten die net een kindje hebben gekregen. In het artikel wordt de link gelegd met eerdere publiciteit over het gebruik van klantgegevens door banken.

ABN AMRO benadrukt dat de bank geen klantgegevens verstrekt of verkoopt aan derden. Ook doet de bank geen analyses op basis van betaalgedrag van klanten om die vervolgens te gebruiken voor commerciële aanbiedingen van derden.

Het gaat hier om een aanbieding van ABN AMRO aan haar klanten. De aanbieding is een kadobon van in dit geval Prénatal als de klant een spaarrekening opent. ABN AMRO hoopt de klant hiermee een relevant en aantrekkelijk aanbod te doen. Klanten kunnen het aangeven dat zij geen aanbiedingen meer willen ontvangen. ABN AMRO zal hier dan direct mee stoppen.

ABN AMRO handelt conform wet- en regelgeving.