ABN AMRO werkt niet mee aan belastingontduiking

ABN AMRO Hoofdkantoor

Het Financieele Dagblad (FD) en Trouw berichten vandaag over de custody- en nominee-dienstverlening die ABN AMRO-dochter Martello voor klanten uitvoert. Deze media wekken in het artikel de suggestie dat ABN AMRO met deze constructies (mogelijk) meewerkt aan belastingontduiking. Dat is niet juist en ABN AMRO verwerpt deze suggestie volledig. ABN AMRO wenst op geen enkele manier mee te werken aan belastingontduiking. Het gaat hier om reguliere en gereguleerde activiteiten. Deze activiteiten worden uitgevoerd conform internationale en lokale wet- en regelgeving, inclusief de vereiste rapportages aan (fiscale) autoriteiten.

Martello is een vennootschap die als activiteit heeft het bewaren van effecten (custody) voor cliënten van de bank in Guernsey. Het verlenen van custody services is een reguliere activiteit die door veel banken wereldwijd verleend wordt voor klanten die internationale beleggingen of investeringen doen. Éen nominee is degene die door de klant wordt aangesteld om namens de klant effecten te bewaren en administratie ervan te voeren.

Meer informatie is hier te vinden: https://www.abnamro.com/nl/newsroom/nieuws/activiteiten-abn-amro-in-belastingvriendelijke-landen.html