ABN AMRO wint Okura Emma at Work Award voor inspanningen arbeidsbeperkten

Okura Award 2016

ABN AMRO is dit jaar de winnaar geworden van de vierde Okura Emma at Work Award 2016. Deze prijs is een erkenning voor de inspanningen die bedrijven doen om mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen. De uitreiking van de Award was op zaterdag 11 juni in het Okura hotel in Amsterdam. ABN AMRO is de eerste kennisintensieve organisatie die deze prijs in ontvangst mag nemen.

De avond en de prijs worden georganiseerd door Emma at Work en Lions Noordwijk. Andere genomineerden waren: Unilever, Deen supermarkten, Stadsarchief Amsterdam en de Breiboerderij. Naast de uitreiking van de prijs werd de avond opgeluisterd door een cabaretestafette met Karin Bloemen, Freek de Jonge, Marjolijn van Kooten en Sven Romkes en afgesloten met een feest. Oud judoka Dennis van der Geest en Alex Wegman verzorgden de muziek.

Yelly Weidenaar, Global Head Diversity & Inclusion van ABN AMRO: “Wij ervaren deze prijs echt als een kroon op ons werk. Geweldig om de award te mogen ontvangen van een organisatie die zulk belangrijk werk doet. Wie denkt er ooit aan om iemand met autisme een baan in de communicatie aan te bieden? Of iemand die bijna niets ziet een rol te geven als commercieel klantadviseur? Weinig werkgevers, maar ABN AMRO wel. We hopen dat andere bedrijven geïnspireerd raken door wat hier gebeurt en zich zullen inzetten om ook meer talent met een beperking aan te nemen.”

ABN AMRO streeft met haar Diversity & Inclusion beleid naar een organisatie waar divers talent zich welkom en veilig voelt. Waar medewerkers zichzelf mogen zijn en alle ruimte en waardering krijgen om met hun talent en op hun manier de bank verder te brengen en onze klanten succesvol te laten zijn. Met een diverse organisatie houden wij feeling met ons klantenbestand, dat steeds diverser wordt in achtergrond, voorkeuren en vragen. Bovendien stelt diversiteit stelt ons in staat om vanuit verschillende invalshoeken naar vragen en uitdagingen te kijken en vervolgens onze klanten de beste oplossingen te bieden. Wij geloven in gelijkheid voor iedereen, ongeacht ras, leeftijd, geslacht, etnische afkomst, religie, seksuele geaardheid of beperking. Dat geldt in ons hele bedrijf, wereldwijd, zonder uitzonderingen.