ABN AMRO stopt innovatie initiatief Gradefix

Vorig jaar is ABN AMRO gestart met het innovatie initiatief Gradefix. Gradefix is een service die een analyse en risico-inschatting maakt van een klant.

Met Gradefix hebben we getest wat onze bredere rol als bank zou kunnen zijn bij het inschatten van risico's omtrent de financiële situatie van particulieren en ondernemingen. Daarvoor is o.a. een pilot met De Hypotheker doorlopen.

We zijn tot de conclusie gekomen dat de specifieke toepassing zoals we die voor Gradefix hebben ontwikkeld nog onvoldoende oplossing biedt voor de problemen van onze klanten. Daarom stoppen we met Gradefix. Zoals alle experimenten heeft ook Gradefix ons, mede dankzij de klanten die betrokken zijn geweest, waardevolle inzichten gegeven, die we onder andere nu al toepassen bij New10. Deze inzichten zullen we ook gebruiken voor het verder doorontwikkelen van markt proposities die mede voortbouwen op onze risico management ervaring.