SwatchPAY! bij ABN AMRO

ABN AMRO gaat het wearable-assortiment uitbreiden met SwatchPAY! Vanaf vandaag zijn er zes modellen opgenomen in het wearable-aanbod.

SwatchPAY! maakt contactloos betalen zo eenvoudig mogelijk. Na de succesvolle lancering in onder andere China en Zwitserland, is het betaalhorloge van Swatch nu ook verkrijgbaar in Nederland.

Bijna overal in Nederland is het mogelijk om contactloos te betalen. ABN AMRO start als eerste Nederlandse bank de samenwerking met het SwatchPAY! systeem. Klanten met een particuliere betaalrekening bij ABN AMRO kiezen hun favoriete SwatchPAY! model, downloaden de officiële SwatchPAY! app op hun telefoon en activeren het horloge in een Swatch Store. Het Bluetooth-NFC-apparaat in de Swatch Store maakt een koppeling tussen het horloge en de betaalkaart met behulp van de app op de smartphone van de klant. Zodra dit proces is voltooid, kan de consument bij elk contactloos betaalsysteem betalen.

Een ander voordeel van de samenwerking is dat de betaalterminal in de winkel de benodigde energie levert voor de betaling. Dit betekent dat - in tegenstelling tot een smartphone - het SwatchPAY! horloge geen batterijen verbruikt voor het betalingsproces en je je telefoon dus niet hoeft te belasten.

Het SwatchPAY! horloge is tot 30 meter/3 bar waterbestendig. De verkoopprijs van de horloges is €75,- en is vanaf vandaag verkrijgbaar in de Swatch Stores en online.