ABN AMRO Ventures investeert in Quantexa

ABN AMRO Ventures is één van de nieuwe investeerders in Quantexa. Onder leiding van Evolution Equity Partners investeren ABN AMRO Ventures en British Patient Capital als nieuwe investeerders, samen met eerdere investeerders zoals Dawn Capital, AlbionVC, Accenture Ventures en HSBC in Quantexa.

Quantexa maakt Contextual Decision Intelligence software dat bedrijven helpt verborgen risico’s en nieuwe kansen te identificeren, en betere besluiten te nemen op basis van interne en externe datasets. Zo helpt Quantexa de waarde van data te maximaliseren. Het heeft duizenden gebruikers in meer dan 70 landen. Met de extra investering kan Quantexa uitbreiden in nieuwe markten zoals de publieke sector, hun bestaande software verder ontwikkelen, en hun groei versnellen in Noord-Amerika, Europa en Asia-Pacific.

Hugo Bongers, directeur ABN AMRO Ventures: “Wij investeren vanuit ABN AMRO Ventures in Quantexa omdat zij een brede en strategische capability hebben die onze digitalisering verder kan versnellen. Specifiek op het gebied van onze data strategie. Door de oplossingen van Quantexa kunnen wij de netwerken van onze klanten beter in kaart brengen. Dit geeft nieuwe inzichten voor onze poortwachtersfunctie en DFC, maar kan ook ingezet worden om onze klanten nog beter te begrijpen en van dienst te zijn.  Quantexa heeft aanvullende een sterke en brede aandeelhouders basis die ons toegang geeft tot een internationaal kennis en netwerk.”