ABN AMRO wijzigt betaalpakketten voor particuliere klanten

Per 1 oktober 2020 gaat ABN AMRO over naar één betaalpakket voor alle particuliere klanten: het BasisPakket Betalen. Met dit betaalpakket hebben klanten onder meer een betaalrekening, betaalpas en toegang tot online bankieren voor € 1,70 per maand. Extra betaalproducten zoals een creditcard of tweede betaalpas kunnen los, naast het BasisPakket Betalen worden afgenomen. Klanten bepalen dus voortaan zelf welke betaalproducten ze afnemen. Zo betalen ze alleen voor de producten die ze nodig hebben.

Ook gelden per 1 oktober 2020 nieuwe tarieven. De prijsverhoging van het basispakket is 10%. De reden daarvoor is dat ABN AMRO doorlopend investeert in het vernieuwen en verbeteren van betaalproducten en -diensten. Daarnaast heeft de bank te maken met hogere kosten. Onder andere om te voldoen aan wet- en regelgeving, zoals het bestrijden van financiële criminaliteit. Met deze tariefswijziging is het BasisPakket Betalen nog altijd een van de voordeligste in de markt.

Meer informatie over het BasisPakket Betalen en de nieuwe tarieven is te vinden op abnamro.nl/basispakket.

Klanten krijgen hierover een bankmail die wordt aangekondigd met een notificatie binnen mobiel bankieren of een brief. Deze worden gefaseerd verstuurd vanaf vandaag tot 4 weken hierna.