Circulaire deal #16: Schijvens maakt kleding zonder een draad te verspillen

De textielindustrie is een van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Schijvens Corporate Fashion draagt bij aan een duurzame oplossing. Het bedrijf produceert bedrijfskleding van vijftig procent gerecyclede werkkleding en vijftig procent hergebruikt PET-plastic. De productie is dus volledig circulair. Schijvens is ‘Circulaire deal #16’ uit onze campagne over circulariteit.

ABN AMRO voert deze zomer campagne om aandacht te vragen voor de circulaire economie. Centraal in de campagne staan ‘circulaire deals’, waarmee we onze klanten helpen bij de realisatie van hun circulair bedrijfsmodel. We hebben in 2017 de belofte gedaan dat we eind dit jaar 100 ‘circulaire deals’ hebben afgesloten. Schijvens is een van de klanten die we op deze manier in de spotlight zetten. Bekijk de campagnevideo en leer alles over hun circulaire verhaal.

Waarom een circulaire campagne?

De coronacrisis laat zien hoe kwetsbaar onze wereld is geworden en hoe belangrijk het is om zorgvuldig om te gaan met energie en grondstoffen. Minder kopen en weggooien. Minder vliegen en reizen. Vaker kiezen voor lokale producten. Door de crisis zijn we met een andere bril naar ons consumentengedrag gaan kijken. Daarom voert ABN AMRO deze zomer campagne om hier aandacht voor te vragen.

Bekijk meer over Schijvens

Bekijk de themapagina over circulariteit

Bekijk meer over onze duurzame purpose