Frans van der Horst over lenen en roodstaan bij ABN AMRO

De laatste tijd is er vanuit media, politiek en klanten veel aandacht voor het onderwerp lenen en rood staan en de kosten die daaraan verbonden zijn. Vragen als: wat doet ABN AMRO voor klanten die geld lenen in tijden van corona? Wat kost dat? Zijn de rentepercentages niet veel te hoog, zeker omdat ABN AMRO is gered met publiek geld?

Maar ook: wat doet de bank als een corona betaalpauze niet voldoende is, als uitstel niet (meer) helpt? En wat als klanten betaalproblemen hebben die niet gerelateerd zijn aan Corona?

Frans van der Horst, CEO Retail Banking ABN AMRO, vertelt hier meer over en beantwoordt de meest gehoorde vragen. Bekijk de video hieronder.

Recente ontwikkelingen roodstaan

Op 6 mei 2020 heeft ABN AMRO besloten het beleid voor roodstaan iets te versoepelen. De bank wil klanten die tijdelijk financiële problemen hebben ivm Corona tegemoet komen door een verlenging van roodstaan aan te bieden. Klanten kunnen daarmee éénmalig maximaal 90 dagen langer rood staan, zonder dat ze eens in de 90 dagen een positief saldo moeten hebben.

Onlangs verlaagde ABN AMRO de rente op roodstaan. Lees er hier meer over.