Podcast: duurzame verdienmodellen op de snijtafel #1

ABN AMRO wil klanten op weg helpen naar duurzaamheid. Daarom bespreken Arnold en Jimmy in de podcast ‘De expert en de leek’ iedere maand een onderdeel van de energietransitie. Jimmy Lange is razend nieuwsgierig, maar zijn natuur- en scheikundekennis laten hem in de steek. Arnold Mulder (sector bankier Energie bij ABN AMRO) is gelukkig in staat om het hem allemaal haarfijn uit te leggen.

Deze maand: batterijopslag. Arnold vertelt dat we steeds meer duurzame energiebronnen aanboren en dat als gevolg daarvan in 2030 ons energieverbruik voor 70 procent afkomstig zal zijn van zonne- en windenergie. Dus zullen we die energie willen opslaan. De oplossing batterijopslag ligt voor de hand, maar er zijn haken en ogen. Dat ligt niet aan alleen aan de technologie of aan het rondkrijgen van financiering; dit probleem speelt zich ook af op juridisch gebied. Hoe dit precies in elkaar steekt? Dat vertelt Arnold je in de podcast van nog geen 10 minuten.

Verslimmen en verduurzamen

ABN AMRO wil haar klanten helpen op weg naar duurzaamheid. Onder andere door duurzame initiatieven in de energietransitie, zoals batterijopslag, te financieren. Daarmee willen we bijdragen aan het verslimmen en verduurzamen van onze leefomgeving door middel van schone energieproductie: een van de belangrijkste doelen voor komende jaren binnen ABN AMRO op het gebied van innovatie.

Duurzame verdienmodellen op de snijtafel

Meer weten over duurzame technieken op het gebied van energie? Elke maand in Circl (het circulaire paviljoen van ABN AMRO op de Amsterdamse Zuidas) vindt Energy Transition Thursday plaats. Hier leggen we verschillende duurzame verdienmodellen binnen de energietransitie op de snijtafel: want wie het verdienmodel voor een duurzame techniek sluitend krijgt, heeft goud in handen.

Bekijk hier dan de volgende aflevering van Energy Transition Thursday.

Meer weten over batterijopslag? Luister hier het hele Energy Transition Thursday evenement over dit onderwerp terug (luistertijd 1uur en 24 minuten).