Ruim 90.000 zakelijke klanten ABN AMRO maken gebruik uitstelregeling

ABN AMRO heeft alle zakelijke klanten met een krediet tot 50 miljoen euro automatisch 6 maanden uitstel van rente en aflossing geboden. Op die manier hebben deze bedrijven extra financiële ruimte om de impact van de coronamaatregelen op te vangen. In de periode april tot en met september van dit jaar wordt voor deze klanten geen rente en aflossing geïncasseerd. Zij kunnen dit later voldoen.

Bedrijven die het uitstel niet nodig hadden, hebben dit aangeven (opt-out). Voor hen wordt rente en aflossing wel geïncasseerd. Voor de overige bedrijven is automatisch uitstel ingeregeld. In totaal maken ruim 90.000 zakelijke klanten gebruik van de uitstelregeling

Veel zakelijke klanten van ABN AMRO geven aan dat zij met de uitstelregeling en de supportregelingen van de overheid voorlopig vooruit kunnen. Het aantal aanvragen voor extra krediet was daarom de afgelopen maanden ook relatief beperkt.

Elke bank kiest zijn eigen aanpak om klanten te steunen de corona-impact te verwerken. Andere banken hebben de uitstelregeling bijvoorbeeld als opt-in mogelijkheid aangeboden. Bedrijven kunnen dan uitstel aanvragen bij de bank. De NVB maakte vandaag bekend dat voor banken die deze opt-in optie bieden de aanmeldingstijd met een maand wordt verlengd. Voor zakelijke klanten van ABN AMRO geldt, door de opt-out-aanpak, dat zij de uitstelregeling al hebben of hebben aangegeven er geen gebruik van te willen maken.