Uitbreiding steun voor bedrijven met corona-impact

Klanten met een lopend zakelijk krediet tot 50 miljoen euro krijgen nu ook uitstel van aflossing- en rentebetaling. ABN AMRO breidt daarmee de eerder aangekondigde steunmaatregelen voor zakelijke klanten uit.

De uitbraak van het coronavirus heeft acute impact op de geldsituatie van veel bedrijven. Daarom maakte ABN AMRO vorige week bekend dat voor Commercial Banking-klanten met een lopend zakelijk krediet tot 2,5 miljoen euro de aflossing- en rentebetaling met 6 maanden wordt uitgesteld. Deze maatregel wordt nu uitgebreid naar Commercial Banking-klanten met een lopend zakelijk krediet met een hoofdsom en/of limiet tot 50 miljoen euro.

In de maanden april tot en met september wordt voor deze klanten geen betalingen van aflossing en rente geïncasseerd. Zij kunnen deze termijnen later voldoen. Als een klant het uitstel niet nodig heeft, moet hij of zij dit uiterlijk 31 maart 2020 melden. Het uitstel vindt dan niet plaats.

Adempauze

Daphne de Kluis, ceo Commercial Banking ABN AMRO: “De uitstelregeling biedt klanten extra ruimte in hun liquiditeitspositie. En door dit automatisch in te regelen kunnen we dit snel voor een grote groep realiseren. We hebben vorige week gezien dat dit goed werkt en rust en ruimte creëert voor bedrijven. We hebben daarom besloten om de grens van de regeling te verhogen naar 50 miljoen euro. We bieden daarmee ook de grotere Commercial Banking-klanten snel en automatisch een adempauze.”

Meer details over deze nieuwe maatregel zijn te vinden in het persbericht.