Vecht mee tegen Alzheimer

ABN AMRO blijft zich inzetten als partner van Alzheimer Socks en steunt de campagne ‘Let’s fight Alzheimer’. Het doel is zo veel mogelijk speciale Alzheimersokken te verkopen. Op die manier dragen we bij aan wetenschappelijk onderzoek van het Alzheimercentrum.

Waarom Alzheimersokken?

Alzheimer is een van de grootste zorgen voor later. Eén op de vijfmensen krijgt Alzheimer of een andere vorm van dementie. Als bank ondersteunen wij dagelijks klanten die met de gevolgen van ouder worden of dementie te maken hebben. We begeleiden hen in financiële zelfredzaamheid en grip op geld. Daarom zet ABN AMRO zich ook dit jaar in voor de campagne ‘Let’s Fight Alzheimer’. Met als doel: geld ophalen door zoveel mogelijk Alzheimersokken te verkopen.

Wat zijn Alzheimersokken?

Een paar Alzheimersokken bestaat uit twee verschillende sokken. Deze symboliseren de verwarring waarmee Alzheimerpatiënten dagelijks te maken hebben. Door de sokken te kopen en te dragen maak je Alzheimer bespreekbaar en steun je het goede doel. De winst komt volledig ten goede aan het Alzheimeronderzoek van het Alzheimercentrum Amsterdam. Naast zorg voor patiënten doet het Alzheimercentrum Amsterdam ook wetenschappelijk onderzoek. De ziekte van Alzheimer kan nog niet worden genezen, maar is wel goed te behandelen.

Vecht mee tegen Alzheimer

Vanaf 21 september zijn de Alzheimersokken verkrijgbaar in een nieuwe design. Anders dan andere jaren gaat de verkoop niet vanuit het hoofdkantoor van ABN AMRO, maar online. Vecht jij mee? Bestel de sokken voor 7,99 euro per paar via www.alzheimersocks.nl. Ook zijn de sokken bij geselecteerde filialen te koop van o.a. Jumbo, Hoogvliet en Picnic.

Ga jij samen met Marco van Basten, Humberto Tan, Tim Senders en Twan van Steenhoven (ofwel Big2 van The Opposites) het gevecht aan tegen Alzheimer? Trek je Alzheimersokken aan, laat je schoenen thuis en laat iedereen zien dat je Alzheimer bespreekbaar wilt maken. Deel een foto van jou en je Alzheimersokken op sociale media met #letsfightalzheimer, of download de ambassadeurs flyer.