Vijf jaar impact met boeken van YouBeDo

Je koopt er de dezelfde boeken voor dezelfde prijs, maar bij YouBeDo gaat tot 12 procent van het aankoopbedrag naar een goed doel dat je zelf kiest. De online sociale boekenwinkel YouBeDo en ABN AMRO werken vijf jaar samen en dat heeft al bijna 250.000 euro voor het goede doel opgeleverd.

Medewerkers van ABN AMRO kunnen via YouBeDo boeken bestellen uit hun persoonlijk ontwikkelbudget. Op die manier kunnen zij tegelijk werken aan hun persoonlijke ontwikkeling én goede doelen steunen. Ter gelegenheid van onze vijfjarige samenwerking bellen we met initiatiefnemer Michael van Loenen van YouBeDo.

Duurzame purpose

“De samenwerking met ABN AMRO is vijf jaar geleden ontstaan toen ik in contact kwam met Richard Kooloos, directeur Group Sustainability,” vertelt Michael. “Richard vertelde me over het extra ontwikkelingsbudget voor ABN AMRO-medewerkers. Kunnen we ons platform daar niet aan koppelen, dacht ik. En zo geschiedde. Het sociale ondernemingsmodel van YouBeDo past ook nog eens perfect bij de duurzame purpose van ABN AMRO. Onze samenwerking laat op een fantastische manier zien hoe een sociale onderneming en een corporate samen maatschappelijke impact kunnen maken.”

ABN AMRO Foundationactiviteiten

De medewerkers van ABN AMRO kiezen zelf waar zij het geld aan doneren. Michael: “Mensen denken daardoor bewust na over het doel dat ze met hun budget willen steunen. Hoe mooi is het om sociale impact te maken door boeken te kopen.” Sinds de samenwerking met ABN AMRO Foundation hebben verschillende goede doelen hiervan geprofiteerd. Populaire doelen zijn KidsRights, Stichting voor Vluchteling Studenten UAF, Krajicek Foundation en Sportclub Only Friends.

“Mijn droom is dat iedere ABN AMRO-medewerker minimaal één keer een bestelling plaatst via YouBeDo en op die manier een positieve bijdrage levert aan één van de maatschappelijke projecten. Als we op die manier samen impact kunnen maken, is dat fantastisch.”

‘Maatje op afstand’

ABN AMRO Foundation heeft deze week stapels kinderboeken bij YouBeDo besteld voor het ‘Maatje op afstand’-programma. In de laatste weken voor de zomervakantie lezen kinderen en hun ABN AMRO-maatjes online uit hetzelfde boek. Op die manier proberen we de leesachterstand door het thuisonderwijs bij kinderen in te lopen en hun leesplezier aan te wakkeren.

Een boek bestellen via YouBeDo?

Bestellen kan via abnamro.youbedo.com.