Wat is nodig voor een energierevolutie?

Volgens Ruud Koornstra, voorzitter Stichting SCO en ondernemend activist, brengt de coronacrisis alles in een stroomversnelling. In de Circl webinarreeks ‘Corona Reset’ legt hij uit hoe de crisis ons brengt van energietransitie naar energierevolutie.

In maart kreeg Nederland te maken met het coronavirus en binnen enkele dagen zag het leven er totaal anders uit. Wat we ook zagen is dat veranderingen die anders eeuwig leken te duren, ineens binnen enkele dagen werden doorgevoerd. Driekwart van Nederland werkt binnen no-time online op afstand en sociale initiatieven schoten als paddenstoelen uit de grond.

Alles wijst erop dat dit hét moment is voor grote veranderingen op het gebied van duurzaamheid. Maar geldt dit ook voor de energiesector? Wat is daar nodig om een revolutie te ontketenen? Ruud Koornstra ontvouwt het antwoord op deze vraag in deze webinar. Arnold Mulder, Sector Banker Energy bij ABN AMRO, en het publiek gaan met hem in gesprek.

Kijk de webinar hieronder terug.

‘Corona Reset’ is een webinarreeks georganiseerd door Circl. Elke dinsdagmiddag om half vijf spreekt een eigenzinnige visionair over het inrichten van een nieuw tijdperk. Samen met het publiek bespreken we hoe wij zelf willen dat onze post-corona samenleving eruit ziet. Welke economie hebben we daarvoor nodig en wat is de rol van overheid, het belastingstelsel en de financiële sector? Alle ideeën en lessen uit deze webinarreeks verzamelen we en toetsen we aan de reële prognoses van de bank over de toekomstige economische ontwikkelingen.