ABN AMRO introduceert nieuwe beleggingsproposities met een transparante prijs

Stapels munten

Klanten die bij ABN AMRO beleggen, gaan in de loop van 2013 rechtstreeks betalen voor beleggingsadvies en beleggingsproducten die ze bij de bank afnemen. Klanten krijgen straks de keuze. Of ze betalen een sterk gereduceerd tarief voor transacties en daarnaast een vergoeding voor advies waarin alle overige kosten zijn verwerkt. Of ze kiezen voor een all in fee waar alles in is vervat.

Frans van Lanschot, algemeen directeur ABN AMRO MeesPierson: 'We geven hiermee gehoor aan de behoefte van onze klanten om meer inzicht in de kosten te krijgen en zijn volledig transparant over onze beleggingstarieven. Klanten die bij ons beleggen, weten straks vooraf precies wat ze daarvoor betalen. Er zijn geen verborgen kosten.'

De nieuwe tariefstructuur is voor ABN AMRO tevens aanleiding om de propositie aan haar beleggende klanten te verduidelijken en te verbeteren. Zo is de tarievenkaart ingekort van 12 naar twee pagina’s en gaat de bank relevante informatie afgestemd op de persoonlijke situatie en beleggingswensen van de klant 24/7 proactief aanbieden via sms, online en per post. Gestart wordt met de klanten van ABN AMRO MeesPierson die vanaf 1 april individueel worden benaderd.

Samen met de klant wordt besproken welke beleggingsvorm het beste bij hem past en welke prijs hij gaat betalen. Eind 2013 worden de overige beleggende klanten van ABN AMRO benaderd. Verder introduceerde ABN AMRO al een nieuwe tariefstructuur voor vermogensbeheer en werd het provisieverbod voor complexe financiële producten, zoals hypotheken, ingevoerd. ABN AMRO MeesPierson is marktleider in private banking.

Relevante links

Meer persberichten