ABN AMRO neemt extra maatregel tegen fraude

Sleutel met at-symbool

ABN AMRO gaat samenwerken met Google, Microsoft, Yahoo en XS4All om valse-e-mails tegen te gaan. E-mails die door ABN AMRO verstuurd worden krijgen voortaan een keurmerk waardoor de aangesloten internetproviders valse e-mails van echte kunnen onderscheiden en de valse mails kunnen blokkeren.

Valse e-mails zijn mails waarbij ABN AMRO zogenaamd de afzender is. Kwaadwillende verzenders proberen daarmee frauduleuze software te installeren of persoonlijke codes te achterhalen.

Gijs Schreuder, directeur betalen particulieren: ‘Consumenten en bedrijven ondervinden dagelijks last van valse e-mails. Door deze nieuwe stap zullen onze klanten daar minder last van krijgen en zal fraude als gevolg van phishing en malware verder afnemen.’

ABN AMRO neemt continue maatregelen om fraude tegen te gaan. Zo heeft de bank overboekingen naar het buitenland binnen internet bankieren en opnames met de betaalpas buiten Europa standaard uitgezet. Ook laat de bank na melding van een valse e-mail de site uit de lucht halen waar fraudeurs gebruik van maken. Verder zijn klanten door voorlichting oplettender geworden.

Meer tips voor veilig bankieren.

Meer persberichten

Filteren op