ABN AMRO start met nieuwe manier van betalen

Betalen met een mobiele telefoon

Vanaf vandaag kunnen 60.000 ABN AMRO klanten op een nieuwe manier betalen. Met een nieuwe betaalpas kunnen zij contactloos betalen op Schiphol en bij de kassa van ruim 150 winkels en horecagelegenheden in Leiden. Invoeren van een pincode is niet nodig. Deze introductie start gelijktijdig met de aanvang van mobiel betalen met de telefoon door ABN AMRO, ING en Rabobank in Leiden waarbij van dezelfde techniek gebruik wordt gemaakt.

Gijs Schreuder, directeur betalen particulieren ABN AMRO: "Deze nieuwe manier van betalen is sneller en gemakkelijker en voor winkeliers bovendien efficiënter. Het is net zo veilig als betalen met pincode met de huidige betaalpas".

De overige klanten van ABN AMRO ontvangen vanaf begin november de nieuwe betaalpas wanneer hun oude pas aan vervanging toe is. De pas is ook geschikt voor ‘gewoon’ pinnen in winkels, geldopnemen in de automaat en chippen.

Met de nieuwe pas kan bij betaalautomaten afgerekend worden door de pas tegen de betaalautomaat te houden. Een pincode is niet nodig. Er kan voor aankopen tot maximaal 25 euro of voor maximaal 50 euro aan kleine bedragen achterelkaar contactloos betaald worden, voordat er weer om een pincode gevraagd wordt. De betalingen worden direct afgeschreven van de betaalrekening. In geval van fraude vergoedt ABN AMRO de schade.

Vanaf eind dit jaar komen er over heel Nederland steeds meer locaties waar met een betaalpas contactloze betalingen gedaan kunnen worden. Wanneer ABN AMRO mobiel betalen verder gaat invoeren is nog niet bekend.

Relevante links

Meer persberichten