ABN AMRO wint PIRA-awards voor 3D-game Control€

Trofee beker met rood wit blauw lint

De 3D-game ControlE waarin Valerio Zeno de hoofdrol speelt, is donderdag beloond met twee PIRA-awards. De PIRA-award (Positieve Invloed door Reclame Award) is een initiatief van de Stichting Weet Wat je Besteedt (WWJB). Zij willen bedrijven uitdagen eerlijke communicatie-uitingen te produceren voor jongeren, zodat zij weloverwogen financiële beslissingen kunnen nemen. De 3D-game van ABN AMRO is winnaar in twee categorieën: Geldzaken en Digitaal voor de beste online campagne.

Zeno laat jongeren in de 3D-game spelenderwijs zien wat de voordelen én verantwoordelijkheden zijn van hun eigen bankrekening. Control€ bestaat uit vier levels waaraan telkens een educatief aspect wordt gekoppeld. Elke opdracht bevat een strikvraag. Als jongeren het spel foutloos doorlopen, wil dat zeggen ze in de basis klaar zijn voor een eigen bankrekening. ABN AMRO wil door middel van het spel ook ouders helpen om kinderen te leren omgaan met geld. Ouders beslissen uiteindelijk hoeveel verantwoordelijkheid hun kind aankan en kunnen instellingen van de jongerenrekening aanpassen naarmate het kind zich ontwikkelt.

Marijke Vos, voorzitter van de PIRA vakjury, die de genomineerden vaststelden: "In de vakjury hebben we veel discussie gehad over de kanshebbers. Het viel niet mee om campagnes te vinden die jongeren op een positieve manier – in financieel opzicht – beïnvloeden. Als voorzitter van de jury ben ik heel blij met de uiteindelijke winnaars. Ik hoop dat ze een inspiratiebron kunnen zijn voor andere partijen, voor toekomstige PIRA awards!"

Over Stichting Weet Wat je Besteedt

Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) is een onafhankelijke stichting met als partners KPMG, Nibud, PGGM, SNS REAAL, Ballsmedia, Emakina, Microsoft en SNS REAAL Fonds. WWJB richt zich op het vergroten van de financiële zelfredzaamheid bij jongeren van 12 tot 25 jaar. WWJB is daarvoor continu in gesprek met jongeren  en ontwikkelt samen met hen innovatieve initiatieven die bijdragen aan hun financiële inzicht en weerbaarheid.

Relevante links