Duurzaam vermogensbeheer enorm in trek

Duurzaam investeren

Klanten van ABN AMRO MeesPierson steken steeds meer geld in duurzaam vermogensbeheer. In 2013 is het geïnvesteerd vermogen gegroeid tot € 2,3 miljard. Dat is een stijging van ruim 25% ten opzichte van 2012. ABN AMRO MeesPierson verwacht dat klanten de komende vijf tot tien jaar in een vergelijkbaar tempo hun vermogen duurzaam gaan beleggen.

Jan Willem Hofland, Managing Director Duurzaam Beleggen bij ABN AMRO MeesPierson, legt uit: "Momenteel is 20% binnen onze Private Bank duurzaam belegd. Daar zit nog veel rek in. Voor de komende jaren verwachten wij een verdere groei van het geïnvesteerd vermogen in duurzame mandaten."

Beter rendement
Als reden voor de sterke groei noemt Hofland de goede rendementen van de afgelopen jaren. "In 2013 hebben de duurzame mandaten het beter gedaan dan het marktgemiddelde. Dit maakt de keuze voor veel beleggers makkelijker. Het thema spreekt bovendien mensen aan. Gek genoeg was het thema 'milieu' voor veel mensen niet de reden hun beleggingen anders in te vullen. Uit contact met klanten blijkt dat zij zich nu afvragen of er in de toekomst bijvoorbeeld wel genoeg grondstoffen zijn."

Maatschappelijk verantwoord
Door geld te steken in duurzaam vermogensbeheer investeren klanten van ABN AMRO MeesPierson in een duurzame toekomst. De duurzame vermogensportefeuille van de bank bestaat uit beleggingen in bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen. Deze bedrijven lopen voorop bij het vinden en behouden van de balans tussen mensen, leefomgeving en winst. ABN AMRO MeesPierson is marktleider voor duurzaam investeren in opkomende markten, microfinanciering en bedrijfsobligaties.