Meer dan een miljoen gebruikers voor Mobiel Bankieren App

Zakenman mobiele telefoon en tablet

De Mobiel Bankieren App van ABN AMRO heeft meer dan één miljoen unieke gebruikers. Afgelopen week verbrak de Mobiel Bankieren App nog een record: klanten maakten op één dag meer dan twee miljoen keer gebruik van de app. Gemiddeld wordt de app ongeveer één miljoen keer per dag gebruikt.

Volgens ABN AMRO sluiten deze cijfers volledig aan bij de trend van online bankieren. De bank ziet de laatste jaren het aantal bezoeken van klanten aan bankkantoren sterk teruggelopen. Op dit moment regelt het merendeel van de ABN AMRO klanten de dagelijkse bankzaken onderweg of thuis. De alledaagse bankzaken regelen klanten via de Mobiel Bankieren App, maar klanten kunnen ook via bijvoorbeeld webcam of telefoon advies krijgen over hypotheken en lenen.

Vorige maand haalde de Mobiel Bankieren App van ABN AMRO nog een vierde plaats in de top vijf van banken met de beste mobiele app strategie ter wereld. Volgens het onderzoek van het Zwitserse onderzoeksbureau MyPrivateBanking is ABN AMRO een duidelijke trendsetter in de wereld van mobiele applicaties. De mobiele services en de apps die de bank aanbiedt, getuigen van een strategische aanpak.