Nadere informatie SEPA

A SEPA puzzel

De Europese Commissie maakte gisteren een voorstel bekend om na de SEPA-einddatum van 1 februari 2014 een overgangstermijn van zes maanden in te voeren. Vooruitlopend op besluitvorming over dit voorstel willen de Nederlandse banken hun klanten duidelijkheid geven.

Banken blijven, tijdens de overgangstermijn, consumenten dezelfde ondersteuning bieden binnen internetbankieren met het omzetten van het oude rekeningnummer naar IBAN.

Een groot deel van de bedrijven is al klaar voor SEPA. Banken roepen bedrijven die nu nog niet klaar zijn, dringend op volledig over te gaan op SEPA voor 1 februari 2014. Bedrijven die nog niet klaar zijn op 1 februari 2014, zullen tijdens de overgangstermijn door de banken benaderd blijven worden om alsnog een spoedige overgang op SEPA te bewerkstelligen. Tijdens deze voorgestelde overgangstermijn zullen banken, indien nodig, Nederlandse incasso's en overschrijvingen blijven verwerken.

Meer informatie is te vinden op de website van de Nederlandse Betaalvereniging.